همراه بانک و تلفن همراه (MP) مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل



بررسی میزان اطمینان پذیری مشتریان بانکداري و خدمات بانکی الکترونيکی در بستر تلفن همراه

استفاده از تلفن‌های همراه در سالیان اخیر در کشور ما گسترش چشمگیری داشته‌است و امروزه قسمت عمده‌ای از هم‌میهنان ما در تمام ساعات شبانه روز همراه با گوشی های موبایل خود هستند. همان طور که تجربه تمام کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه نشان می‌دهد، بعد از این مرحله گسترش که تلفن‌های همراه عمدتا برای گفتگوی تلفنی و انتقال پیامک استفاده‌ می‌شوند، مرحله بعدی توسعه این تکنولوژی گسترش خدمات ارزش افزوده تلفن همراه خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی گوشی های همراه و در دسترس قرار گرفتن قابلیت‌های جدید این گوشی ها نظیر ارتباط با اینترنت، مکان‌یاب (GPS)، شتاب‌سنج، دوربین و غیره و افزایش توانایی ها و پهنای باند شبکه مخابراتی تلفن همراه، فرصت های بی‌شماری برای ارائه خدمات جدید به همه کاربران فراهم می‌شود.

از آنجا که بانک ها که به طور مستقیم و مستمر با همه اقشار جامعه در ارتباط هستند و تلفن های همراه نیز رکنی اجتناب ناپذیر در زندگی می باشند لذا پیشبینی می شود، امکانات گسترده‌ای برای ارتباط دوسویه بامشتریان بانک، ارائه خدمات بانکی به مشتریان و تسهیل و افزایش بهره‌وری در مدیریت بانکداری به وجود می‌آید.